26 octobre 2018

Nieuwe Fiat 500 Collezione op de catwalk in Milaan

  • Het warenhuis Rinascente in Milaan, het aloude symbool van een van de meest befaamde modesteden, was het toneel voor de voorstelling van de nieuwe 500 Collezione, die Fiat opnieuw een plaats geeft in het hart van de modewereld.
  • Luca Napolitano, Hoofd van de merken Fiat en Abarth in de EMEA-zone, stelde de nieuwe speciale reeks voor in samenwerking met Emanuele Farneti, Hoofdredacteur van Vogue Italia en 'L'Uomo Vogue', en gaf tekst en uitleg over de redenen achter het partnerschap met het magazine.
  • Fiat en L'Uomo Vogue ontwikkelden samen de lanceringsspot voor de nieuwe Fiat 500 Collezione, en benadrukten daarbij de gedeelde waarden die de iconische 500 aan het magazine linken.
  • De nieuwe 500 Collezione, die werd ontworpen door het Centro Stile Fiat, kan niet anders dan indruk maken met zijn geraffineerde nieuwe uitvoeringen, met onder meer de tweekleurige 'Brunello'-versie, het schitterende stoffen interieur met gestreept motief, de velgen met koperkleurige afwerking en het verchroomde 'Collezione'-logo op de achterklep
  • De Fiat 500 voert het A-segment aan in elf Europese landen en staat in de top drie in nog eens vijf andere landen. De eerste negen maanden van 2018, elf jaar na zijn oorspronkelijke lancering, waren de beste ooit.
  • De nieuwe Fiat 500 Collezione is reeds verkrijgbaar bij Fiat-verdelers.
  • De nieuwe Fiat 500 Collezione, de speciale reeks van Fiat geïnspireerd op herfsttinten, werd gisteren voorgesteld in het warenhuis Rinascente in Milaan en pakte uit met nieuwe, onverwachte kleur- en materiaalcombinaties. 
    Om de nieuwe modester te lanceren, werkte Fiat samen met een andere grote naam uit de stijl- en modewereld, L'Uomo Vogue, die dezelfde waarden deelt op het vlak van elegantie en aandacht voor details. Al meer dan een halve eeuw leveren beide Italiaanse merken belangrijke bijdragen aan de wereld van stijl en design, vestigen ze nieuwe trends en exporteren ze het Italiaanse vakmanschap naar de rest van de wereld. Parallel daarmee groeiden ze uit tot internationaal erkende iconen. Beide merken hebben de verbruiksgewoonten en levensstijl in Italië en de rest van de wereld ondersteund, weerspiegeld, beïnvloed en wereldwijd uitgedragen.
    Het evenement werd bijgewoond door Luca Napolitano, Hoofd van de merken Fiat en Abarth in de EMEA-zone, en Emanuele Farneti, Hoofdredacteur van L'Uomo Vogue en Vogue Italia. Ook leverden ze allebei fascinerende bijdragen tot een gesprek over de merkwaarden die het icoon van Fiat en L'Uomo Vogue gemeen hebben. Luca Napolitano herbevestigde het concept: "De Fiat 500 is een echt succesverhaal. Hij is de wagen die zestig jaar geleden een stukje Italië exporteerde naar de rest van de wereld en zo uitgroeide tot de bekendste Fiat aller tijden. De 500 is dan ook een graag geziene gast op tijdschriftcovers, waar hij als een magneet andere stijl- en designiconen aantrekt. Daarom hebben we besloten om voor de lancering van de nieuwe 500 Collezione samen te werken met L'Uomo Vogue, een blad dat veel van onze merkwaarden deelt. 
    Het is meer dan een eenvoudige metafoor, want Fiat en L'Uomo Vogue hebben de handen in elkaar geslagen om de commerciële lancering van de auto vorm te geven. In een shot in de video verschijnt het magazine met het gezicht van het model op de cover. Zijn ogen en gezicht beginnen te bewegen alsof hij iets volgt: de nieuwe Fiat 500 Collezione heeft de ruimte betreden en liet het magazine bij zijn entree openvallen op de stijlsectie. De cultvoorwerpen op de pagina komen tot leven, worden aangetrokken door de 500 en stappen in. Wanneer het magazine opnieuw wordt gesloten, heeft de Fiat 500 Collezione de voorcover overgenomen en is hij de echte ster van het magazine geworden, zoals het een supermodel betaamt. "L'Uomo Vogue is al meer dan vijftig jaar de wereldwijde ambassadeur van de Italiaanse stijl," verklaarde Emanuele Farneti, directeur van L'Uomo Vogue. "Om die reden werken we graag samen met een Italiaans icoon zoals de 500, en al helemaal op een dergelijke vernieuwende manier. Voor het eerst komen de pagina's van het modetijdschrift tot leven, te beginnen vanaf de cover. Dat verrassende en leuke idee herbevestigt de gemeenschappelijke visie van de twee aloude Italiaanse merken, die als geen ander de taal van vandaag spreken."

    Fiat 500 Collezione

    De nieuwe 500 Collezione, die werd ontworpen door het Centro Stile Fiat, volgt op de speciale reeks voor het lenteseizoen en volgt de modeseizoenen met nieuwe inspiratie die beslist in de smaak zal vallen bij iedereen die zich wil onderscheiden of die houdt van een geraffineerde look en tijdloze stijl. Deze moderne, geconnecteerde klanten halen het maximum uit alles wat de stadscultuur en de maatschappij te bieden hebben. De Fiat 500 Collezione is verkrijgbaar als berline met een standaard glazen dak en als cabriolet met een grijze kap en introduceert trots enkele unieke, originele uitvoeringen, waaronder de tweekleurige 'Brunello'-versie, die de contrasterende kleuren Opera Maroon en Carrara Grey verenigt. Zowel het interieur als het koetswerk is getooid met koperkleurige details, van het dashboard over de karakterlijn tot de 16" lichtmetalen velgen, en met een exclusieve uitrusting, een schitterende, gestreepte interieurstof en - als 'finishing touch' voor zijn elegante look - met het verchroomde 'Collezione'-logo in italic op de kofferklep. 

    Een exclusieve catwalk: Rinascente, Milaan

    De fascinerende en meeslepende uitwisseling tussen de modewereld en de autowereld bereikte haar hoogtepunt in een modeshow. Op de catwalk liepen modellen die de kleuren en accessoires voor de herfsttrends showden, terwijl grote schermen lieten zien hoe de Fiat 500 Collezione zijn verleidelijke dynamisme tentoonspreidde in het Milanese modedistrict. Er was geen betere locatie voor deze samenwerking dan Rinascente, het aloude uithangbord van een democratische stijlbenadering. Deze waarde legt het verband tussen het Italiaanse warenhuis en de Fiat 500, de fantastische kleine auto die het concept van mobiliteit revolutionair veranderde en het grote publiek vanaf 1957 liet kennismaken met betaalbaar comfort. In de zestig jaar die daarop volgden, evolueerde hij in zijn eigen onmiskenbare stijl, steeds trouw aan zijn eigen identiteit maar toch altijd weer innovatief, zodat hij overal op zijn weg enthousiasme en populariteit opwekt. 

     

    Brussel, 26 oktober 2018

     

     

    dernières vidéos

    recherche avancée

    Recherche...

    De
    Pour
    Recherche

    Images


    Download